STF Haväng Vandrarhem

Mer om STF Haväng Vandrarhem

STF Haväng är en genuin korsvirkesgård med anor från tidigt 1800-tal. Den fyrlängade gården med kullerstenslagd innergård ligger vackert inbäddad i lummig grönska, endast 300 meter från den milslånga vita stranden vid Hanöbukten.

Gården rymmer 12 olika rum med varierande storlek och antal bäddar. På varje rum finns ett handfat. Toaletter och duschar finns i gården och i en separat byggnad. Det är anpassat efter förutsättningarna och därmed enkelt men funktionellt. Observera att dessa nås genom att passera utomhus.

Ett fullt utrustat gästkök erbjuder goda möjligheter att laga mat. Så fort vädret tillåter äter de flesta gäster sin mat under bar himmel, på innergården eller ute i den stora trädgården, där det också finns fasta grillar att använda för gästerna.

Under säsongen serveras efter beställning en kall frukostbuffé med nybakat bröd, ägg från trakten, olika pålägg, egen marmelad, ekologiska mejerier, kaffe och te. Under högsäsong öppnar vi vissa dagar upp vårt café, där vi serverar kaffe, enklare fikabröd och glass. Vi är stolta över att kunna berätta att detta från 2019 är ett KRAV-certifierat café.

Incheckningen är öppen kl. 17 – 19. Vänligen ring oss om ni kommer efter kl. 18.00. Om ni önskar checka in/ut vid annan tidpunkt, kontakta oss så ordnar vi det om vi har möjlighet.
Det kan vara bra att känna till att vi under de flesta helger endast kan erbjuda bokningar för minimum två nätter eller fler.

Havängsområdet som binds samman med Ravlundafältet i norr och Vitemölla naturreservat i söder är ett paradis för uteliv året runt. Milslånga vandringar längs stranden, terrängcykel på slingriga grusvägar, paddling, yoga, spel och lek. Tempot är långsamt och respekten för natur och djur stor. Den gamla korsvirkesgården har en alldeles speciell karaktär som gör att många mår bra av att vistas här.

Varmt välkommen till vårt Haväng!
Erica och Per

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

RÖSTA PÅ DIN FAVORIT OCH VINN EN ÖVERNATTNING

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2019, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här