STF Hammarstrand/Lergodset Vandrarhem

Mer om STF Hammarstrand/Lergodset Vandrarhem

Vandrarhemmet är ursprungligen en klassisk bondgård från 1872. Omgivningen präglas av lugn och ro, om du inte själv bryter lugnet med ett äventyr. Landskapet gör varje årstid till en magnifik synupplevelse och här kan du njuta av naturen året runt. Vandrarhemmet ligger alldeles nära den unika thailändska paviljongen, den enda i sitt slag utanför Thailand.

Här bor du i trevliga rum och umgås med ditt resesällskap och andra gäster i självhushållsköket och TV-rummet. Utmana någon på dart, biljard eller fotbollsspel, eller sitt med en god bok i trädgården. Barnsäng finns att låna.

Unna dig en skön morgon och beställ vår frukost med nybakat bröd och hemkokt sylt. På sommaren serverar vi frukostbuffé. Du kan även beställa lunch(paket) och picknick-korg från oss.

Om du vill uppleva stora och små äventyr finns det mycket att uppleva runt vandrarhemmet. Dundra nerför forsar i gummiflotte under sommaren eller njut av pimpelfiske och kanotutflykter. Traktens skogar och berg bjuder på fantastisk skidåkning, mountainbike och utfärder med hundspann. Eller varför inte prova på zorbing och se hur det känns att rulla nerför en sluttning fastspänd inuti ett stort klot? En garanterad adrenalinkick.

Se och göra:
Döda fallet, Håsjö gamla kyrka, Thailändska paviljongen, Meåfallet, Pålgard gamla kyrka, Getgrottan, kraftverksmuséeum, levande fäbodar, plocka bär och svamp, utmärkt fiskevatten. Zorbcenter, kanot, vandringsleder, slalombacke (800 m från vandrarhemmet) med skiduthyrning, rodelbana och elljusspår.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

RÖSTA PÅ DIN FAVORIT OCH VINN EN ÖVERNATTNING

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2019, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här