STF Hagaby/Lantgården Vandrarhem

Mer om STF Hagaby/Lantgården Vandrarhem

Vandrarhemmet ligger utmed den gamla landsvägen i byn Hagaby på norra Öland, 2,5 km söder om Löttorp. Här bor du i en levande jordbruksbygd med bondgårdar och betande djur på strandängarna ner mot havet.

Här på lantgården finns mycket att göra för alla åldrar. Utmana någon på boule eller dra ihop ett gäng till volleybollmatch. Träna i utegymmet med inspiration av crossfit och avsluta träningspasset i bastun. Njut av en god middag vid grillplatserna i trädgården, eller besök restaurangerna i Löttorp 2 km bort.

Från vandrarhemmet är det nära till traktens fina, barnvänliga sandstränder. En liten stig går över strandängarna till havet på östra sidan. Omgivningarna är också perfekta för cykelutflykter i det speciella öländska landskapet med Sverigeleden och Ölandsleden strax intill vandrarhemmet.

Husdjur är endast tillåtet i vissa rum och stugor. För att boka rum där husdjur är tillåtna vänligen ta kontakt med STF Hagaby Lantgården via telefon eller mail för att göra en förfrågan/bokning.

Beställ avresestädning om du bara vill packa väskan och ge dig av. Du kan även hyra lakan och handduk om du vill resa med lätt bagage. Självklart finns resesäng och extrasäng att hyra. Vi erbjuder fri parkering och tvättstuga mot en mindre avgift för alla våra gäster.

Receptionen
Är öppen kl 8-11 och 17-19 övriga tider endast förbokning. Är det inte någon i receptionen finns vi i närheten och nås på mobiltelefonen 070-156 73 82. Ring i förväg om du anländer sent så lägger vi ut nyckel till ditt rum. I receptionen kan du hyra lakan, cyklar, låna bouleklot/volleyboll, hyra tid till tvättstugan, få information om bastun, låna och byta böcker mm.

Incheckning
Kl 17-19 (nyckel kan läggas ut vid sen ankomst).

Utcheckning
Senast kl 11.

Anpassningar med anledning av Corona
För att du som gäst ska känna dig trygg när du kommer till oss i Coronatider har vi gjort nedanstående anpassningar i vår verksamhet. Denna information kan komma att uppdateras löpande.

• Flexibla in- och utcheckningstider. Incheckning utan personlig kontakt går att ordna
• Stor trädgård med gott om sittplatser där det går att hålla avstånd
• Handdesinfektion i allmänna utrymmen
• Utökade städrutiner med regelbunden desinfektion av ytor