STF Hagaby/Lantgården Vandrarhem

Hållbarhet

Vi vill bidra till att många får njuta av Ölands fantastiska natur, men att växt- och djurliv samtidigt får goda förutsättningar att frodas i hav och på land. Vi strävar efter att använda ekologiska produkter, att spara på vattnet och att återvinna så mycket som möjligt.

Hållbarhetslöftet
Vi har även avgett hållbarhetslöftet. Det är ett löfte från varje enskilt boende till dig som gäst. Löftet består av ett antal områden som är viktiga för att bedriva ett hållbart boende – i praktiken allt från källsortering och energiförbrukning till vårt bidrag för en levande bygd. Vi vill även inspirera dig som gäst att leva mer hållbart. Helt enkelt innebär hållbarhetslöftet ett samhällsengagemang, värnande om vatten- och energiförbrukning, och ett helhetsperspektiv på vår verksamhet.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er