STF Hablingbo Gute vingård

Mer om STF Hablingbo Gute vingård

På södra Gotland ligger gårdshotellet som disponerar övervåningen på Gute Vingård, en av landets få kommersiella vingårdar. Här bor du och trivs i personliga gästrum i en alldeles unik miljö.

Under din tid på vandrarhemmet kan du avsmaka vingårdens egna viner och spritdrycker som produceras på ett småskaligt sätt. En klart unik upplevelse. Varje dag kl. 16.00 under högsäsong kan du följa med på en guidad tur av vingården, inklusive en mindre provsmakning av egenproducerat vin. Ingen förbokning krävs.

Gårdshotellet är barnvänligt. Du har tillgång till en härlig terrass och vår stora trädgård, där små ben kan springa fritt. Här finns en restaurang, öppen högsäsong mellan 17.00 – 21.00, ett gästkök, tvättmaskin och ett stort allrum. Avstånd till närmaste affär är 6 km.

Om andan att träna faller på finns fotbollsplan och tennisbana i närheten. 400 meter från gården ligger också ett nytt utegym. Vi rekommenderar ett besök på Petesgården, en välbevarad strandgård från sena 1700-talet.