STF Grövelsjön Fjällstation

Möten & event

Annorlunda upplevelser, nya aktiviteter och milsvidd utsikt stimulerar kreativitet och fria tankar. Bryt den traditionella konferenskulturen och få ut mycket mer av alla deltagare. STF Grövelsjön Fjällstation är en idealisk anläggning för spontana möten i en lugn, avslappnad miljö. Vi tar emot grupper med upp till 120 deltagare.

Hyr Hela Huset
Tänk dig att hyra en egen liten fjällstation, 816 m ö h, vid vägs slut och där fjället och vildmarken tar vid.

På STF Grövelsjön Fjällstation finns ett annex vi kallar Grövlan, här finns ett kök som skulle kunna göra sig som TV-kök. Inredningen är designad och tillverkad av Wikner Konsthantverk i Jämtland.

I den ”lilla fjällstationen” finns 22 bäddar i 4 rum med wc och dusch och 7 rum med handfat, dvs 11 rum med 2 bäddar i varje. I korridoren finns 2 toaletter, 2 duschar och ett torkrum med tvättmaskin. Köket består av två rum så att man kan ha en matdel och ett arbetsrum med plats för hela gruppen i båda rummen. Utanför huset startar vandringsleder, skidleder och ett 10 mil stort skid- & spårsystem.

Att hyra en egen fjällstation är lämpligt utanför våra högsäsonger. Att vara i fjällen vid andra tider på året är speciellt. Vildmarken blir mer påtaglig och med inlandsklimatets hjälp finns snö från mitten på oktober till mitten av maj.

Familjebröllop!
Den lilla fjällstationen är suverän för den som vill fixa
familjebröllopet själv med mat och allt. Fjällstationen har även en egen vigselförrättare!

Hyr Din Egen Fjällstation från 6.500 kr/dygn.

För mer information och offert kontakta oss
e-post: grovelsjon@stfturist.se

Fjällbokningen

010-190 2360 Vardagar kl 9-17