STF Grövelsjön Fjällstation

Möten & event

Annorlunda upplevelser, nya aktiviteter och milsvidd utsikt stimulerar kreativitet och fria tankar. Bryt den traditionella konferenskulturen och få ut mycket mer av alla deltagare. STF Grövelsjön Fjällstation är en idealisk anläggning för spontana möten i en lugn, avslappnad miljö. Vi tar emot grupper med upp till 120 deltagare.

Hyr Hela Huset
Tänk dig att hyra en egen liten fjällstation, 816 m ö h, vid vägs slut och där fjället och vildmarken tar vid.

På STF Grövelsjön Fjällstation finns ett annex vi kallar Grövlan, här finns ett kök som skulle kunna göra sig som TV-kök. Inredningen är designad och tillverkad av Wikner Konsthantverk i Jämtland.

I den ”lilla fjällstationen” finns 22 bäddar i 4 rum med wc och dusch och 7 rum med handfat, dvs 11 rum med 2 bäddar i varje. I korridoren finns 2 toaletter, 2 duschar och ett torkrum med tvättmaskin. Köket består av två rum så att man kan ha en matdel och ett arbetsrum med plats för hela gruppen i båda rummen. Utanför huset startar vandringsleder, skidleder och ett 10 mil stort skid- & spårsystem.

Att hyra en egen fjällstation är lämpligt utanför våra högsäsonger. Att vara i fjällen vid andra tider på året är speciellt. Vildmarken blir mer påtaglig och med inlandsklimatets hjälp finns snö från mitten på oktober till mitten av maj.

Familjebröllop!
Den lilla fjällstationen är suverän för den som vill fixa
familjebröllopet själv med mat och allt. Fjällstationen har även en egen vigselförrättare!

Hyr Din Egen Fjällstation från 6.500 kr/dygn.

För mer information och offert kontakta oss
e-post: grovelsjon@stfturist.se

KURS: Hållbart ledarskap för företag och organisationer
Funderar ni på hur ni ska kunna göra er verksamhet mer miljömässig, socialt och ekonomiskt hållbar? Vill ni få en djupare insikt för hållbart ledarskap och få verktyg för att bättre uppfylla mål, principer och intentioner? Boka vår kurs ”Hållbart ledarskap för företag och organisationer”!

Som ett steg i vårt miljöarbete anordnar vi kurser för en djupare insikt för hållbart ledarskap. Kurserna sker i samarbete med Teknikdalen i Borlänge samt företaget Green Human Project.

STF Grövelsjön Fjällstation har under många år arbetat aktivt med miljöfrågorna och är idag troligen den mest miljöcertifierade anläggningen i sin bransch. Kursen ger kunskap och insikter om verkningsfulla metoder och verktyg för att bättre uppfylla mål, principer och intentioner- inte enbart i olika ledningssystem utan även krav som kunder, finansiärer, myndigheter, leverantörer osv. ställer på verksamheten. Kursen består av både teori och praktik, med tyngdpunkt på praktiska övningar.

Utifrån begrepp som hållbar affärsutveckling, miljödriven produktutveckling, ansvarsfullt ledarskap, CSR etc. skapas för kursdeltagarna såväl en helhets- som detaljbild som både förklarar och inspirerar till ett hållbart ledningsarbete.

Kursen, som är uppdelad på två dagar varvar teori med praktiska övningar, vänder sig till alla som har en ledande befattning i både privat som offentlig sektor. De praktiska verktyg som används i kurserna är baserade på vedertagen metodik för miljö-, kvalitets-, och marknadsanalyser. Kursen kan anpassas efter företagets önskemål.

Kontakta oss för mer information och pris
e-post: grovelsjon@stfturist.se

Fjällbokningen

010-190 2360 Vardagar kl 9-17

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

RÖSTA PÅ DIN FAVORIT OCH VINN EN ÖVERNATTNING

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2019, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här