STF Grövelsjön Fjällstation

Bröllop

Drömmer ni om att gifta er på en fjälltopp, vid en porlande fjällbäck, vid Grövelsjöns strand, vid ett brusande vattenfall eller på en fjällsluttning? Oavsett var ni väljer är ni omgivna av sagolikt vacker fjällnatur invid norska gränsen.
Vill ni hellre ha er vigsel inomhus på Grövelsjöns Fjällstation, väljer du det vackra Pilgrimsrummet eller matsalen med fantastisk utsikt mot de norska fjällen.  I Grövelsjön kan ni välja att vigas kyrkligt i det vackra fjällkapellet i byn Storsätern eller borgerligt genom att kontakta någon av vigselförrättarna som är aktiva i Älvdalens kommun.
Se kommunens hemsida för kontaktuppgifter här.

Bröllopsmiddag med ekologisk inriktning
Bröllopsmiddagen ordnar fjällstationen för det lilla eller stora sällskapet i vår KRAV-märkta restaurang. Vi rekommenderar något från vår bröllopsmeny med råvaror från skog och fjäll.

Vi berättar gärna mer och svarar på alla dina frågor!
grovelsjon@stfturist.se

Varmt välkomna!

Fjällbokningen

010-190 2360 Vardagar kl 9-17

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

RÖSTA PÅ DIN FAVORIT OCH VINN EN ÖVERNATTNING

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2019, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här