STF Göteborg City Vandrarhem

Mer om STF Göteborg City Vandrarhem

STF Göteborg City är ett nytt hotell och vandrarhem, ett omfamnande urbant basläger i hjärtat av Göteborg. Det ligger mitt på pulserande restaurang- och shoppingstråk och bara tre minuter från Centralstationen.

Här bor du i eget enkelrum, dubbelrum, tvåbäddsrum eller fyrbäddsrum med hög ljudklass och sköna sängar för att du ska sova gott. Alla rum har dusch och toalett. Lobbyns sällskapsytor bjuder både på frukost, stadsguide och en flammande lägereld. Självklart finns det även ett gästkök. I hela anläggningen har du tillgång till gratis WiFi. I delicaféet, som är öppet dygnet runt, kan du plocka ihop din egen måltid eller köpa en färdiglagad.

STF Göteborg City passar dig som söker ett trivsamt, centralt placerat och upplevelsenära boende till ett vettigt pris. Allt från företagare, säljare och andra som reser i sitt arbete till familjer, kompisgrupper och skolklasser från både när och fjärran. För den bilburne finns parkeringsgarage vägg i vägg med anläggningen. Både rum och sällskapsytor har höghastighets-WiFi. Receptionen är bemannad hela dygnet.

Varmt välkomna till Göteborg!

Välj mellan hotell- eller vandrarhemsstandard när det gäller linne och städning.

Detta ingår om du bokar rum med vandrarhemsstandard
• Linne och handduk ingår, men du bäddar själv vid ankomst. OBS! Det är inte tillåtet att använda eget linne eller sovsäck.
• Avresestädning ingår
• Du bor alltid i privat rum, enskild bädd kan inte bokas
• Frukost kan köpas när du bokar eller i receptionen
• Du har tillgång till vårt gästkök dygnet runt

Café
I lobbyn ligger vårt lilla café där du kan hitta enklare tilltugg så som snacks och fika. Här serverar vi också en näringsrik frukost. Du har även tillgång till vårt gästkök om du önskar laga din egen mat.

Internet
För att göra det enkelt för dig som behöver jobba, eller kanske vill dela dina Göteborgsupplevelser, erbjuder vi mycket snabbt trådlöst bredband kostnadsfritt.

Rummen
Rummen är välplanerade med allt som behövs: en riktigt skön säng, egen toa och dusch. Alla rum är ljusa med stort fönster, finurliga förvaringslösningar och fin ljussättning samt välisolerade så du sover gott om natten. En inbyggd medielösning ger gott om laddningsplatser för elektronik och gör att rummets TV kan användas som bildskärm till den egna datorn.

Lobbyn
Lobbyn är boendets hjärta och mötesplats. I receptionsdelen finns en stadsguide i form av ett klotterplank där våra guider delar med sig av initierade besökstips; både sevärdheter, aktuella händelser och sina personliga favoritplatser. I lobbyn finns även baslägrets självklara lägereld, ett uterum inomhus där flammande lågor. En plats där du kan träffa vänner, läsa tidningar och smälta alla storstadens intryck.

Nära till allt
Hos oss har du nära till det mesta. Liseberg ligger knappt 2 km bort och Scandinavium/ Mässan 1,7 km. Till Göteborgsoperan är det en knapp kilometer och Trädgårdsföreningen når du inom 5 minuter. Shoppingen ligger runt hörnet. Till NK har du 75 meter och till Nordens största shoppinghall Nordstan är det lika kort. Är du ute efter svensk design rekommenderar vi Vallgatan, 150 meter från oss.
Från 1 juni 2019 går det enbart att betala med kort på STF Göteborg City.

Åldersgräns: Minst 1 boende gäst måste vara fyllda 18 år. Gäller både för boende på hotell och vandrarhem.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

Flera boendealternativ

Den här anläggningen erbjuder fler boendealternativ.

Läs mer och boka