STF Gesundaberget

Mer om STF Gesundaberget

Skilodgen ligger nedanför backarna bredvid Kattis Kafé, sportshop, skiduthyrning och cykeluthyrning. Lite längre ner ligger upplevelseparken Tomteland. Liftarna och toppstugan är öppna både på vintern för skid/snowboardåkare och på sommaren för vandring och uförsåkning på cykel (mountainbike). Anläggningen/berget erbjuder alpin skidåkning och downhill-cykling av hög klass och variationen på pister och cykelspår är många. På berget finns även höghöjdsbana och frisbeegolfbana.
Skilodgen består av 46 rum; 2-bäddsrum och 4-bäddsrum med egen dusch och WC på rummet. Stort gemensamt kök med matplatser och soffhörna med TV finns att tillgå. Gemensam bastu. Rummen har våningssängar och en del rum har en "familjesäng" där underslafen är bredare (120 cm).
Det finns moderna 4 bädds och 8 bädds stugor med wc, dusch, bastu, braskamin, diskmaskin, ski in/ski out.

Boka

Boka genom att kontakta STF Gesundaberget direkt.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er