STF Gesundaberget Royal Park Mountain Resort

Mat & dryck

Vi erbjuder vällagade måltider året om för alla besökare sedan hundra år tillbaka. Det första caféet på bergstoppen byggdes i början av 1920-talet och består nu i form av en toppstuga. 1958 byggdes den första linbanan från bilparkeringen till toppen och den nuvarande toppstugan.

Toppstugan på Gesundaberget erbjuder storslagen utsikt i alla riktningar, vilken belönats med tre stjärnor i Michelins ”Green Guide”. Många av våra besökare uppskattar utsikten lika mycket som den alpina upplevelsen medan miljön ger er de bästa förutsättningarna för att kunna fokusera på uppgiften på ett kreativt och avslappnat sätt. Toppstugan har 75 sittplatser, två matsalar, öppen spis och bar. Vi skräddarsyr företagsevent, konferenser och bröllop enligt era önskemål. Vill du veta mer om hur du bokar Toppstugan och vad som ingår, kontaktar du oss på e-post: info@gesundaberget.se

Boden är den röda byggnaden prydd med skidor på gaveln som välkomnar dig vid ankomst. Här hittar du uthyrning, verkstad, reception, liftkortsförsäljning och här hämtar du också ut förbeställda säsongskort. Hos oss i Boden kan du fylla på energidepåerna med kaffe, läsk, klämpizza, frukt och godis.

Värdshuset erbjuder sittplatser både utomhus och inomhus på stora ytor. Även take away.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er