STF Funäsdalen Vandrarhem

Mer om STF Funäsdalen Vandrarhem

Hotell är öppet året runt och ligger med en fantastisk utsikt över sjö och fjäll. I restaurangen sprakar brasan och du njuter av vällagad fjällmat. I den stora relaxavdelningen kopplar du av med pool, varm bastu, jacuzzis och behandlingar. Vi hjälper dig gärna med allt vad Funäsdalsberget och området har att erbjuda. Efter dagens aktiviteter tar vi hand om dig och ser till att du får en skön och avkopplande vistelse hos oss.

Här finns flera olika typer av rum att välja mellan. Dubbel- och flerbäddsrum med utsikt över sjö och fjäll, ekonomirum samt vandrarhemsrum med gemensamt kök. TV finns på alla rum. Frukost, linne & handduk ingår för dig som bor på hotellet, liksom trådlöst internet, bad och bastu.

Härjedalen är känt för sin goda mat och fina råvaror och i HF restaurang & Bar ger vi dig chansen att prova några av dem i en skön atmosfär. I restaurangens loungedel kan du slå dig ner framför den öppna brasan både före och efter middagen. Det är också här vi har after-ski med levande musik vissa kvällar under vintern. Sommartid serveras både lunch och middag ute på den soliga terrassen som ligger mot sjön och fjällen.

Vi lämnar gärna offerter till konferensgrupper och andra grupper.

Välkomna!

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

RÖSTA PÅ DIN FAVORIT OCH VINN EN ÖVERNATTNING

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2019, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här

Flera boendealternativ

Den här anläggningen erbjuder fler boendealternativ

Läs mer och boka