STF Funäsdalen Hotell

Mer om STF Funäsdalen Hotell

Hotellet är öppet året runt och ligger med en fantastisk utsikt över Funäsdalssjön och fjällen. I restaurangen sprakar brasan och du njuter av vällagad fjällmat. I den stora relaxavdelningen med pool, bastu, jacuzzis och behandlingar kan du koppla av efter dagens aktiviteter.

Här finns flera olika typer av rum att välja mellan. Dubbel- och flerbäddsrum med utsikt över sjö och fjäll, Ekonomirum samt Vandrarhemsrum med gemensamt kök. Härjedalen är känt för sin goda mat och fina råvaror och i HF restaurang & Bar ger vi dig chansen att prova några av dem i en skön atmosfär. I restaurangens loungedel kan man slå sig ner framför den öppna brasan både före och efter middagen. Det är också här vi har after-ski med levande musik vissa kvällar under vintern. Sommartid serveras både lunch och middag ute på den soliga terrassen som ligger mot sjön och fjällen.

Vår personal hjälper er gärna till allt vad Funäsdalsberget och området har att erbjuda och efter dagens aktiviteter tar vi hand om er och ser till att ni får en skön och avkopplande vistelse hos oss.

I november 2012 slogs Hotell Funäsdalen och Funäsdalsberget samman till "Funäsdalen Berg&Hotell".
Hotellet har 154 bäddar fördelade på 49 hotellrum. Vandrarhemsdelen har 38 bäddar.
Trådlöst internet, bad och bastu - ingår för hotellgäster. TV med finns på alla rum.

BOKNING MED HALVPENSION
Förbokad hotellmiddag serveras mellan kl. 18.00 - 21.00
Barnen äter samma meny som vuxna OM ni inte meddelat att de önskar Barnmeny under hela perioden.

Vi lämnar gärna offerter till konferensgrupper och andra grupper.

Välkomna!

Boka

Boka genom att kontakta STF Funäsdalen Hotell direkt.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

Flera boendealternativ

Den här anläggningen erbjuder fler boendealternativ

Läs mer och boka