STF Fulufjällsgården

Mer om STF Fulufjällsgården

Vi erbjuder dig som gäst ett genuint och trivsamt boende i direkt anslutning till Fulufjällets fina naturupplevelser. Fulufjällsgården gränsar till Fulufjällets Nationalpark, på gångavstånd hittar du parkens huvudentré med Naturum. Här kan du få vandringstips, titta på utställningar om Fulufjället, delta i guidade turer och mycket mer.

Fulufjället erbjuder en fjällupplevelse utöver det vanliga samtidigt som det är ett enkelt tillgängligt fjäll som kan upptäckas fritt eller längs vandringsleder om sommaren eller på turskidor och snöskor på vintern. Fjället uppskattas av såväl erfarna som nya vandrare eller skidåkare. Vi på Fulufjällsgården tipsar dig gärna om våra favoritplatser och smultronställen. Fulufjällsgården är en utmärkt utgångspunkt för att upptäcka denna fantastiska plats. Även utanför nationalparken finns det smultronställen att utforska. Stenvallens fäbod och Fulufallen med sina 8 forsar och vattenfall med en total fallhöjd av 80 meter är utmärkta exempel.

På Fulufjällsgården sover du gott i nyrenoverade och trevligt möblerade rum. Starta din dag med vår gedigna frukost från vilken du också kan göra ditt eget lunchpaket att ta med upp på fjället. Övriga måltider kan vi oftast erbjuda efter överenskommelse, det finns också ett fullt utrustat gästkök att tillgå. Vi har även en liten butik där ni kan köpa enklare mat att laga till middag. Hör av er för aktuellt sortiment eller för att beställa övriga måltider.

På Fulufjällsgården finns också en bastu, som bokas på plats. Vi har även ett trevligt allrum där ni kan äta er middag eller bara ta igen er i soffan framför den sprakande brasan, bläddra i en bok och dela era upplevelser från dagen eller helt enkelt bara koppla av med något sällskapsspel.

Varmt välkomna till Norra Dalarna och Fulufjällsgården!

/Ulf med personal

Incheckning sker närhelst efter kl. 14 och utcheckning senast kl. 11.