STF Fulufjällsgården

Hitta till STF Fulufjällsgården

Fulufjällsgården gränsar till Fulufjällets nationalpark, drygt två mil väster om Särna. I Särna finns också närmaste livsmedelsbutik, bensinstation och restauranger. Till Fulufjällsgården är det cirka 40 minuter bilväg från Idre och en dryg timme från Sälen. Från Stockholm tar det ca sex timmar att köra och från Göteborg ungefär sju timmar. Vi har fri parkering och erbjuder även laddning av din el- eller hybridbil.

Reser ni kollektivt är det rätt enkelt att ta sig till Särna som är närmaste samhälle. Till Särna går det buss från Mora dit man kommer med tåg eller buss. Väl i Särna går det en buss varje torsdag och måndag till byn Mörkret där Fulufjällsgården ligger. Busshållplats i anslutning till gården. Passar inte den lokala bussen hämtar vi er gärna i Särna. Ring oss gärna för mer information.

Kommer ni vandrande längs Södra Kungsleden finns ledskyltar mot byn Mörkret utanför Naturum. Det är lite drygt 2 km innan ni når Fulufjällsgården.
  • GPS-koordinater: N61.648692°, E12.742381°