Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

STF Freja/Vreta kloster Vandrarhem

Mer om STF Freja/Vreta kloster Vandrarhem

Här övernattar du i en vacker trakt med spännande historia och närhet till Bergs slussar vid Göta Kanal. På vandrarhemmet finner du lugn och ro men har ändå nära till citypulsen i Linköping. Njut av lugnet och tystnaden, sköna sängar, milsvid utsikt över böljande slättlandskap och ljuvliga solnedgångar.

Vandrarhemmet består av flera byggnader. I huvudbyggnaden gick en gång i tiden byns barn i skola och under senare år var det ett auktionshus för möbler och kuriosa. Numera sover du gott här i nybyggda rum med egen dusch och toalett. Några rum har tvättställ och delad WC/dusch. Bastu finns på anläggningen. I den härliga trädgården med stora grönytor för lek och spring finns också grillplatser för varma kvällar.

I närheten hittar du hästgårdar med möjlighet att sitta upp på hästryggen. Du har också närhet till ruinen av ett av Sveriges äldsta kloster - Vreta Kloster, och dess vackra kyrka. Eller varför inte uppleva östgötaslätten till fots? Klosterleden går förbi vandrarhemmet, endast ett par hundra meter bort. Vandrarhemmet är också en perfekt utgångspunkt för dagsutflykter till Kolmårdens djurpark och Astrid Lindgrens värld. En båttur på Göta Kanal med got mat och vackert sceneri gör att du sover gott sedan. Flygvapenmuséet är ett annat omtyckt utflyktsmål. En mängd aktiviteter finns i närområdet. Badplatser, restauranger och hantverk finns inom några kilometer.

Anläggningen lämpar sig även väl för grupper, konferenser och bröllop.

Du hittar oss endast 10 minuter från E4 och 5 minuter från den berömda slusstrappan vid Bergs slussar. Linköpings shopping och restaurangliv når du enkelt på 15 minuter med bil.

Reception
15/6-15/8 kl 8-11 och 17-20. Övrig tid efter överenskommelse.

Boka gärna via e-post. Telefon reception sommartid: 013-395 020

Anpassningar med anledning av Corona
För att du som gäst ska känna dig trygg när du kommer till oss i Coronatider har vi gjort nedanstående anpassningar i vår verksamhet. Denna information kan komma att uppdateras löpande.

• Hos oss bor du i rum nära naturen i avskildhet på landet.
• Många av våra rum har egen dusch och toalett, alternativt eget tvättställ.
• Rummen är belägna i flera olika hus på anläggningen.
• Möjlighet för mindre grupper/familjer finns att hyra avskilt hus med eget kök.
• Det finns tillgång till handsprit i gästkök, reception och allmänna utrymmen.
• Vi städar alltid noga, men extra mycket nu i coronatider.
• Begränsat antal bokningsbara rum för gästernas komfort.
• Frukost sommartid kan komma att serveras per rum.

Boka

Boka genom att kontakta STF Freja/Vreta kloster Vandrarhem direkt.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er