STF Forsvik Vandrarhem

Mer om STF Forsvik Vandrarhem

I sexhundra år har det funnits industrier i Forsvik – från såg till kvarn – alla drivna med vattenkraft. I en av brukets arbetarbostäder från 1860-talet hittar du STF Forsvik Vandrarhem. Här kommer du att känna industrihistoriens vingslag.

Hos oss väntar modernt boende i gammaldags miljö. Vi har utfört en varsam renovering med antikvariska metoder. Vacker pärlspont, järnspisar och bevarade skurgolv är bara några av detaljerna som förhöjer upplevelsen.

Här väntar 12 rum: enkelrum, dubbelrum och familjerum. Egen dusch och WC finns i vissa rum, medan andra har eget pentry. Det går utmärkt att hyra sänglinne och handduk hos oss, så kan du packa lätt.

Incheckning sker kl. 15.00-18.00 och utcheckning kl. 09.00-11.00. Under högsäsong (juni till augusti) är receptionen bemannad vid dessa tider. Övriga månader (april, maj och september) går det bra att avtala tid via telefon eller mail.

Vill du vakna upp till lukten av nygräddat bröd och få en frukosttallrik serverad, att avnjutas i vår matsal eller i trädgården? Då rekommenderar vi att du bokar till vår fina frukost. Det kommer såklart även att gå bra att ta med den till rummet och vill ni äta på språng eller ta med den till utflyktsmålet så packar vi den gärna i take away påse.

Det trivsamma boendet gör oss till en perfekt plats att hålla kurser och konferenser. När våra generösa rum inte räcker till finns tillgång till lämpliga lokaler i närheten. Bland annat ligger trevliga konferensrum i Forsviks brukskontor, precis mitt emot vandrarhemmet.

Varmt välkomna till Forsvik!

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er