Just nu är det många som ringer till oss och vi har därför längre väntetider än normalt. Information från STF med anledning av coronaviruset hittar du här. STF drabbas precis som hela samhället av coronakrisen. Läs här hur du kan hjälpa.

STF Forsvik Vandrarhem

Mer om STF Forsvik Vandrarhem

I sexhundra år har det funnits industrier i Forsvik – från såg till kvarn – alla drivna med vattenkraft. I en av brukets arbetarbostäder från 1860-talet hittar du STF Forsvik Vandrarhem. Här kommer du att känna industrihistoriens vingslag.

Hos oss väntar modernt boende i gammaldags miljö. Vi har utfört en varsam renovering med antikvariska metoder. Vacker pärlspont, järnspisar och bevarade skurgolv är bara några av detaljerna som förhöjer upplevelsen.

Här väntar 13 stora rum: enkelrum, dubbelrum och familjerum. Egen dusch och WC finns i vissa rum, medan andra har eget pentry. Det går utmärkt att hyra sänglinne och handduk hos oss, så kan du packa lätt.

Incheckning sker kl. 15.00-18.00 och utcheckning kl. 09.00-11.00. Under högsäsong (juni till augusti) är receptionen bemannad vid dessa tider. Övriga månader (april, maj och september) går det bra att avtala tid via telefon eller mail.

Vill du vakna upp till en framdukad frukostbuffé? Då kan du boka till detta och äta på närliggande Kafé Ada, där buffén serveras mellan kl. 08.00 och 10.00. Det mysiga kafeet har öppet under juni–augusti och ligger på bruksområdet, i den gamla mjölnarbostaden. Det går även fint att komma hit och beställa en rykande het kopp kaffe, njuta av hembakt fikabröd, äta Kling-glass eller sätta tänderna i en räksmörgås.

Det trivsamma boendet gör oss till en perfekt plats att hålla kurser och konferenser. När våra generösa rum inte räcker till finns tillgång till lämpliga lokaler i närheten. Bland annat ligger trevliga konferensrum i Forsviks brukskontor, precis mitt emot vandrarhemmet.

Varmt välkomna till Forsvik!

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er