Just nu har vår fjällbokning och kundservice långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

STF Falun/Hälsinggården Vandrarhem

Mer om STF Falun/Hälsinggården Vandrarhem

Vandrarhemmet består av tre byggnader och ligger lugnt och naturnära i stadsdelen Hälsinggården, 3 kilometer öster om Faluns centrum. Vi serverar frukostbuffé och erbjuder en stor grillplats och en berså som passar perfekt som matplats under sommaren. Fritt wifi ingår. Här finns fri parkering för våra gäster och tvättmöjligheter.

Vandrarhemmet är en utmärkt bas för utflykter i Falun med omnejd. Världsarvet med Falu koppargruva, Sundborn med Carl Larsson-gården, barockträdgården i Gamla Staberg, Lugnet med riksskidstadion, Dalarnas museum, Ornässtugan och Torsång med motormuseum och Dalarnas äldsta kyrka är bara några förslag på intressanta utflyktsmål i närområdet.

För dig som vill ut och röra på dig finns det möjlighet till många olika aktiviteter. På Lugnets Idrottsområde hittar du det mesta när det gäller sportaktiviteter. På vintern har vi bland annat längdspår, långfärdsskridskoåkning på sjön Runn och utförsåkning i Bjursås att bjuda på. Skidorna fixar du i vår vallabod. På sommaren kan du bada, paddla, cykla och ströva i skogen.

Anpassningar med anledning av Corona
För att du som gäst ska känna dig trygg när du kommer till oss i Coronatider har vi gjort nedanstående anpassningar i vår verksamhet. Denna information kan komma att uppdateras löpande.

• Hos oss bor du i ett lugnt område med stor trädgård strax utanför stan.
• Alla allmänna ytor städas varje dag och rummen städas med stor noggrannhet efter varje gäst.
• Vi har i dagsläget ersatt frukostbuffé med personlig frukostbricka, som vi förbereder efter dina önskemål.
• Det finns gott om plats att äta dina måltider på, och det finns även sittplatser i vår fina trädgård.
• För grupper finns möjlighet att bo i en egen separat byggnad.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er