STF Falun/Hälsinggården Vandrarhem

Mer om STF Falun/Hälsinggården Vandrarhem

Vandrarhemmet består av tre byggnader och ligger lugnt och naturnära i stadsdelen Hälsinggården, 3 kilometer öster om Faluns centrum. Vi serverar frukostbuffé och erbjuder en stor grillplats och en berså som passar perfekt som matplats under sommaren. Fritt wifi ingår. Här finns fri parkering för våra gäster och tvättmöjligheter.

Vandrarhemmet är en utmärkt bas för utflykter i Falun med omnejd. Världsarvet med Falu koppargruva, Sundborn med Carl Larsson-gården, barockträdgården i Gamla Staberg, Lugnet med riksskidstadion, Dalarnas museum, Ornässtugan och Torsång med motormuseum och Dalarnas äldsta kyrka är bara några förslag på intressanta utflyktsmål i närområdet.

För dig som vill ut och röra på dig finns det möjlighet till många olika aktiviteter. På Lugnets Idrottsområde hittar du det mesta när det gäller sportaktiviteter. På vintern har vi bland annat längdspår, långfärdsskridskoåkning på sjön Runn och utförsåkning i Bjursås att bjuda på. Skidorna fixar du i vår vallabod. På sommaren kan du bada, paddla, cykla och ströva i skogen.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er