STF Falun Hotell

Mer om STF Falun Hotell

STF Falun Hotell är ett familjärt hotell mitt i kulturstaden Falun. Här bor du centralt med gångavstånd till många av stadens sevärdheter, restauranger, Lugnet och Resecentrum.

Vi erbjuder olika rumstyper för stora och små sällskap, från trivsamma enkelrum till fullt möblerad lägenhet. I flera av dubbelrummen finns det plats för en extrasäng. Starta dagen med vår frukostbuffé som till stor del består av lokalproducerade favoriter. Du har även tillgång till ett gästpentry där du alltid kan brygga dig en god kopp kaffe. Allmän parkering finns utanför hotellet och parkeringsbiljett köper du i receptionen.

Det finns gratis WiFi i alla rum. Vi har även en gästdator i receptionen.

Vi värnar om miljön och väljer i så stor utsträckning som möjligt lokalproducerade varor, använder ett lokalt tvätteri, har miljömärkta produkter och försöker undvika engångsprodukter för att spara på jordens resurser.

Resecentrum- och busstationen ligger 600 m från hotellet. Den stora idrottsanläggningen Lugnet når du på en längre promenad, cirka 2,5 km. I närområdet finns både skidbackar och golfbanor.

När isen lagt sig kan du spänna fast långfärdsskridskorna och ge dig ut på sjön Runn. Härifrån har du också nära till färgstarka Carl Larsson Gården och Falu Koppargruva.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er