Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

STF Enköping/Bryggholmens gård

Hitta till STF Enköping/Bryggholmens gård

STF Bryggholmens gård ligger på den bilfria ön Bryggholmen 15 kilometer söder om Enköping.

Från E18 och Stockholm tar du av vid skylten ”Enköping Östra”. Sväng mot Enköping och när du passerat över motorvägen sväng av vänster mot på ”Österleden”. Fortsätt tills du kommer till en skylt ”Vallby 9”. Sväng vänster och kör ca 10 kilometer på vägen. I en y-korsning svänger du höger mot ”Bryggholmen 2”. Eftersom ön är bilfri parkerar du din bil på fastlandet.

Om kollektivtrafik:
Buss nr 221 går till Husby vägskäl från Enköpings resecentrum. Bussen går endast några få turer på vardagar. Från vägskälet är det ca 1,5 km promenad till färjeläget.

Vill du åka taxi hit ska du ange Koffsan (badplats) som destination – färjan går från den stora bryggan till vänster om badplatsen.
  • GPS-koordinater: N59.533211°, E17.132964°