Läs mer om hur vi anpassar verksamheten under coronautbrottet här och hur du kan stötta STF här.

STF Enånger/Larsbogård Vandrarhem

Mer om STF Enånger/Larsbogård Vandrarhem

Mitt i Hälsingeskogen hemma hos familjen Frick kan du koppla av, och njuta av friden och ett hjärtevarmt och familjärt bemötande. Larsbogård är ett levande småbruk med tama och vilda djur inpå knuten. Långt från allfarvägarna, med en lång och vindlande grusväg, som leder rakt ut i tystnaden...

Ekologiskt och lokalproducerat är det som gäller här, därför erbjuds cyklister och de som färdas utan motor, lite extra förmåner! Vandrarhemmet håller öppet året runt och är
miljömärkt med The Green Key.

Här går livet går i ett lugnare tempo. Övernatta en eller flera nätter, med hel- eller halvpension, rum & frukost eller med självhushåll. Värdparet bor på gården och tar hand om dig som gäst på bästa sätt.

Det finns totalt 12 bäddar på Larsbogård, fördelade på 2 fyrbäddsrum och 2 tvåbäddsstugor. Självhushållningsköket är fullt utrustat med diskmaskin, micro, kyl, frys etc. Du sover bekvämt i sköna sängar och är välkommen till TV/sällskapsrummet med braskamin, där du kan krypa upp i en soffa och mysa efter en dag full av nya intryck.

Väljer du att låta värdparet sköta matlagningen blir du alltid serverad måltider lagade på lokala och ekologiska råvaror. Det är långt till närmaste samhälle med affär, drygt 20 km. Frukost, lunch, middag, picknickkorg, fika serveras om du förbeställer. Vi har inga alkoholrättigheter.

Larsbogård är ett levande, ekologiskt småbruk och här finns arbetshästar och höns. Om du vill kan du få följa med på matnings- och tillsynsrunda på gården. Vi ordnar guidade
turer i de närmaste omgivningarna, både till fots och med häst&vagn. Skogens djur och liv finns alldeles inpå knutarna och vi berättar gärna om våra bästa ställen.
Larsbogård är ett ställe där du kan koppla av och passa på att verkligen umgås med nära och kära i lugn och ro.

Det är bäst att alltid förboka när du ska bo hos oss på Larsbogård. Nu i Pandemins tidevarv, bor du och ditt sällskap helt för er själva här, då vi stänger för andra att boka,
då du gjort din bokning! Vi håller stängt för andra bokningar i 24 timmar efter att du varit här.

PS Här är det alltid lugnt och skönt. Din mobiltelefon har ingen täckning här.DS

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er