STF Enånger/Larsbogård Vandrarhem

Mer om STF Enånger/Larsbogård Vandrarhem

Mitt i Hälsingeskogen hemma hos familjen Frick kan du koppla av, och njuta av friden och ett hjärtevarmt och familjärt bemötande. Larsbogård är ett levande småbruk med tama och vilda djur inpå knuten. Långt från allfarvägarna, med en lång och vindlande grusväg, som leder rakt ut i tystnaden...

Ekologiskt och lokalproducerat är det som gäller här, därför erbjuds cyklister och de som färdas utan motor, lite extra förmåner! Vandrarhemmet håller öppet året runt och är miljömärkt med The Green Key.

Här går livet går i ett lugnare tempo. Övernatta en eller flera nätter, med hel- eller halvpension, rum & frukost eller med självhushåll. Värdparet bor på gården och tar hand om dig som gäst på bästa sätt.

Det finns totalt 12 bäddar på Larsbogård, fördelade på 2 fyrbäddsrum och 2 tvåbäddsstugor. Självhushållningsköket är fullt utrustat med diskmaskin, micro, kyl, frys etc. Du sover bekvämt i sköna sängar och är välkommen till TV/sällskapsrummet med braskamin, där du kan krypa upp i en soffa och mysa efter en dag full av nya intryck.

Väljer du att låta värdparet sköta matlagningen blir du alltid serverad måltider lagade på lokala och ekologiska råvaror. Det är långt till närmaste samhälle med affär, drygt 20 km. Frukost, lunch, middag, picknickkorg, fika serveras om du förbeställer. Vi har inga alkoholrättigheter.

Larsbogård är ett levande, ekologiskt småbruk och här finns arbetshästar, gutefår och höns. Om du vill kan du få följa med på matnings- och tillsynsrunda på gården. Vi ordnar guidade turer i de närmaste omgivningarna, både till fots och med häst&vagn. Skogens djur och liv finns alldeles inpå knutarna och vi berättar gärna om våra bästa ställen.

Larsbogård är ett ställe där du kan koppla av och passa på att verkligen umgås med nära och kära i lugn och ro.

Se och göra
Du kan bli guidad i de närmaste omgivningarna, till fots eller med häst & vagn. På vintern blir det med släde. Förbokas. Kurser i svampkunskap, matlagning finns att förboka, minimum 5 deltagare per kurs. Köp fiskekort hos oss. Friluftsutrustning finns att hyra som fiskespön och båt, snöskor och skidor.

Här finns en fin badsjö inom gångavstånd och flera naturreservat inom sju km radie att upptäcka själv eller med guide. I Hälsingland finns fantastiska ställen att besöka under en dagsutflykt som Järvzoo, Stenegård i Järvsö, Järvsöbackarna med fin utförsåkning och det fantastiska Världsarvsarvet Hälsingegårdarna!

Det är bäst att alltid förboka när du ska bo hos oss på Larsbogård.

PS Här är det alltid lugnt och skönt. Din mobiltelefon har ingen täckning här.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er