STF Bunge Vandrarhem Fårösund

Ideal utgångspunkt för att upptäcka norra Gotland och Fårö

Välkommen till Bunge. En utmärkt bas för aktiviteter och upplevelser på hela norra Gotland och Fårö. Sov gott på ”gamla” Lottaskolan vid Bunge Flygfält. Nära Fårösunds samhälle och färjan till Fårö.

Den ”gamla” Flyglottaskolan (1962–91) vid Bunge Flygfält har renoverats med bibehållna inslag från då flygfältet var aktivt. Här finns vandrarhemsrum samt studios med egen dusch och toalett. Frukostbuffé ingår när du bokar vandrarhem eller studios under juni till augusti, medan ni under övrig tid på året rår om er själva här med självhushåll i gemensamma kök.

Från frukostaltanen vid huvudbyggnaden är det fin utsikt över havet som ligger en dryg kilometer bort. Du kan se halvön Furillen i sydväst, i söder skymtar Ängeviken och havet fram över skogen och i öster det södra gattet, inloppet till Fårösund. Många gäster upplever ett lugn hos oss som liknar kalfjällets, just för att du ser så långt.

Från oss är det nära till Fårösunds samhälle med Ica, kafé och restauranger samt färjan över till Fårö. Vi är också granne med Bunge Museum, ett av landets största friluftsmuseer. Boendet är därmed en utmärkt språngbräda för härliga utflykter till hela norra Gotland och Fårö.
Vandrarhemmet har öppet på sommaren medan våra studios är öppna året runt.
Receptionen är obemannad. Information om incheckningen kommer dagen före ankomst.

Priset är för STF-medlemmar. Icke medlemmar kan lösa medlemskap på plats alternativt betala till 50 kr/person och dygn.

• Självhushållskök

Fullt utrustat kök där du kan tillaga din mat själv. Köket är gemensamt för alla gäster.

• Husdjur tillåtna

Ett begränsat antal djurrum finns.

• Elbilsladdning

Möjlighet finns att ladda elbil.

• Wifi

Wifi i allmänna lokaler och/eller på rummet.

• Familjerum

Rum med minst 4 bäddar i samma rum.

• Cykeluthyrning

Cykel finns att hyra.

• Parkering

Bilparkering finns i anslutning till boendet, avgift kan tillkomma.

• <1 km till tågstation/busshållplats

Närmare än 1 km till tågstation/busshållplats.

• Boka ett eget hus

Möjlighet finns att boka hela boendet för ditt sällskap.

• Grupper

Boendet har möjlighet att ta emot grupper om minst 10 personer.

Bunge Änge 512
    624 64 Fårösund

Med buss
    Buss trafikerar från Visby till Bunge, hoppa av vid hållplatsen vid Bungemuseet, därifrån är det en kort promenad till vandrarhemmet.

Med bil
    Kör väg 148 norrut från Visby mot Fårösund. Passera Bunge kyrka och Bungemuseet. Tag första avfarten till höger efter museet och fortsätt 300 meter. Vandrarhemmet ligger sedan på höger sida.

+46 498221490 bokning@bungevandrarhem.com

Öppettider reception

Obemannad självservice. Studios Året runt.

Antal rum

100 >

Följ STF Bunge Vandrarhem Fårösund

Upplevelser i Sverige

Det finns mycket att uppleva och göra över hela landet. Oavsett om du är erfaren eller nybörjare. Välkommen att uppleva Sverige med oss. Här ger vi tips och inspiration - allt från guidade vandringar till grottäventyr.

Turista hållbart

Vi inspirerar till upplevelser som visar hänsyn för platsens natur- och kulturmiljöer och som bygger på nyfikenhet och upptäckarglädje. Läs mer om du hur du planerar en mer hållbar semester.