STF Bruksvallsliden Hotell

Hitta till STF Bruksvallsliden Hotell

Bil
Med bil till Bruksvallarna är det från : Sundsvall 30 mil, Stockholm 58 mil, Örebro 54 mil, Göteborg 68 mil och från Malmö 98 mil.

Buss
Vill du åka buss till Bruksvallarna från Stockholm åker du med Härjedalingen. Ring och boka på 0651 - 10 000. Reser du inom Jämtlands län till oss så kollar du hur buss nr 164 går via Länstrafiken ring 0771 - 100 110 . Säg till att ni vill åka ända fram till Bruksvallarna. Om bussen inte går ända fram utan stannar i Funäsdalen, kontakta oss eller ring taxi. Under vintern går Skidbussen i området. Kolla in tidtabellen och planera ditt äventyr mellan dalgångarna.

Tåg
Vi har inte tåget ända fram men nästan... Närmaste tågstation är Röros (Norge) 8 mil, bokas på nsb.no och transfer bokas med taxi. På svenska sidan är Röjan, Ljusdal och Östersund närmast, sedan får man ta buss eller taxi. För mer information kontakta Destination Funäsfjällen.

Flyg
Bruksvallarna ligger mitt i centrum för att ta flyget, både nationellt och internationellt. Avstånd till våra flygplatser: Röros 8 mil Wideröe, Vaernes International Airport, Trondheim 20 mil, Sveg 15 mil, Åre Östersund flygplats 22 mil. För transfer och hyr bil kontakta oss eller Taxi.

Taxi
Vad vore livet utan taxi? Här i området har vi Thunells taxi som sköter om oss och ser att vi kommer fram. Ring dom för bokning av transfer till/ från flyg, tåg, buss och kanske längdspåret när orken tryter. Hasse och gänget har oftast koll på det mesta så fråga på när ni åker med dom. Thunells Taxi 0684 -10800. Go tur!
  • GPS-koordinater: N62.639564°, E12.417876°

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er