STF Brattfors Gård Vandrarhem

Mer om STF Brattfors Gård Vandrarhem

Vandrarhemmet erbjuder trivsamma lägenheter i 1700-talsflyglar samt flerbäddsrum i det forna mejeriet. Dusch och toalett samt TV finns i varje lägenhet och det finns ett kök för självhushåll.

Gårdens ägor sträcker sig på båda sidor om Lungälven, som någon kilometer uppströms passerar en sjö med fina badmöjligheter. Nedströms tar naturreservatet Lungälvsravinen vid, med fantastiska vandringsleder genom närmast djungelartad natur. Här finns också Brattfors hytta som är en av Värmlands äldsta och bäst bevarade hyttor. För den naturintresserade finns ytterligare ett antal naturreservat att välja på. Kor och hästar hör till det dagliga livet på gården. De angränsande skogarna och tallhedarna är rika på djur- och fågelliv. Om kvällen simmar bävern förbi!

Välkommen till en naturupplevelse utöver det vanliga!

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er