STF Bråtadal/Svartrå Vandrarhem

Mer om STF Bråtadal/Svartrå Vandrarhem

Genuint-vackert-trivsamt! Bråtadal vandrarhem ligger i inre Halland i gränslandet mellan Åkulla bokskogar och Ätradalen, 10 km från Ullared. Här är livet enkelt och naturligt. Njut av tystnad och mörker om kvällen, känn doften av skog och ibland också nybakat bröd. Vår fina bad- och fiskesjö Björkasjö liksom bokskogen inpå knuten ger goda möjligheter till fina naturupplevelser.

Vandrarhemmet, en gång sommarkoloni för Varbergsbarn, är varsamt renoverat och inrett i gammal stil och mycket omtyckt för sin charm och höga trivselfaktor. Våra 2-6 bäddsrum är tidstypiska och utrustade med resårssängar medan flerbäddsrummen även har våningssäng. Duschar och toaletter finns utanför rummen i vårt jordhus. Våra gäster har tillgång till matsal, storstuga och ett gästkök som är utformat så att fler matlag kan fungera samtidigt. Husdjur är välkomna och bor då i Lillstugan och får ej vistas i huvudbyggnaden.

Vår ambition är att erbjuda en verksamhet som värnar miljön, hälsan och omsorgen om våra djur och vi försöker så långt det är möjligt att erbjuda ekologiska, kravmärkta och närproducerade produkter. Under högsäsong dukar vi varje morgon upp vår frukostbuffé. Övrig tid serverar vi frukost om så avtalas.

I området finns ett knappt 20-tal sjöar samt 12 vandringsleder med olika längd. Den storslagna naturen ger goda möjligheter till aktivitet och upplevelser men också stillhet och ro. Njut av den avkopplande och inspirerande miljön, fiska, vandra eller bara ta det lugnt.

Receptionen
Receptionen är öppen kl 8-10 samt 17-20 under högsäsong juni-augusti. Övrig tid krävs förbokning. Under denna tid stämmer vi av med gästerna om incheckningstid.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

RÖSTA PÅ DIN FAVORIT OCH VINN EN ÖVERNATTNING

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2019, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här