STF Bränneriet vid Nynäs slott

Hitta till STF Bränneriet vid Nynäs slott

Till Bränneriet tar du dig smidigast med bil, även om det också går bra att resa med tåg eller buss till Vagnhärad och därifrån beställa en taxi till Nynäs slott (en resa som tar cirka 20 minuter). Kommer du med bil från Stockholm (en resa som tar cirka 1h och 15 min) tar du avfart 138 mot Trosa/Vagnhärad från E4, alternativt avfart 135 mot Tystberga. Följ sedan skyltning mot Nynäs/Studsvik. Ni kan lasta ur era väskor utanför vandrarhemmet och gratis parkering hittar ni vid slottet, cirka 300 meter från vandrarhemmet.

Många väljer att komma till oss på cykel då såväl Sverigeleden som Näckrosleden passerar här.

Till fots kan man med fördel ta sig till oss via Sörmlandsleden, där etapp 51 och 52 passerar här.
  • GPS-koordinater: N58.808327387016°, E17.368351226984°