Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

STF Borgholm/Ebbas Vandrarhem

Mer om STF Borgholm/Ebbas Vandrarhem

Ebbas vandrarhem har funnits i Borgholm sedan 1942 och är kanske mest känt för sitt pittoreska och charmiga trädgårdscafé. I den vackra gamla trävillan bor du utmed gågatan i Borgholm och läget kan inte bli mer centralt. På bottenvåningen huserar Ebbas trädgårdscafé som erbjuder lunch, fika och kvällsservering, med fullständiga rättigheter.

Våra rum hittar du en trappa upp i huset, och här finns nio personligt inredda dubbel- och flerbäddsrum. Rummen är alla olika och av varierande storlek. Det kan vara bra att veta att flera av dem är små till ytan. Rummen har fönster antingen ut mot den under sommaren mycket livliga gågatan, alternativt ut över vår lummiga innergård som även rymmer vårt trädgårdscafé/restaurang. Restaurangen är en omtyckt mötesplats för både sommargäster och Ölandsbor och vissa kvällar har vi musikunderhållning. Räkna därför med att det kan vara livligt till sent utanför ditt fönster. Borgholm är en sommarstad som sjuder av liv, och det bästa är att ge sig ut och uppleva den.

Utanför rummen finns två välutrustade badrum som delas med övriga gäster. Det finns även ett litet, enkelt gästkök där du kan fixa mat och göra egen frukost. Vänligen observera att det inte finns möjlighet att få serverad frukost hos oss.

Vi finns mitt i Borgholm med promenadavstånd till den vackra slottsskogen där du hittar utmärkta promenadstigar, bland annat till Solliden och den italienska trädgården. Det finns badplatser på gångavstånd och ett par kilometer norrut ligger en av de mer berömda stränderna i Köpingsvik.

Hos oss är du välkommen att checka in från kl. 15.00. På ankomstdagen får du ett sms med uppgifter om rumsnummer, samt kod som behövs för att komma in. Du väljer alltså själv när det passar dig att checka in, från kl. 15.00 och framåt. Utcheckning sker senast kl. 11.00 på avresedagen. Under öppettider i café och restaurang finns vi där en trappa ner och hjälper dig om du har frågor eller behöver hjälp. Utanför öppettiderna/säsong finns givetvis ett nummer där vi nås vid eventuella akuta frågor eller problem.

Varmt välkomna till härliga Borgholm, hälsar Camilla och Janko Urbancic

Anpassningar med anledning av Corona
För att du som gäst ska känna dig trygg när du kommer till oss i Coronatider har vi gjort nedanstående anpassningar i vår verksamhet. Denna information kan komma att uppdateras löpande.

Hos oss bor du tryggt:
• Vi har utökat städningen på vandrarhemmet.
• Vi rengör allmänna ytor regelbundet med desinfektion.
• Handsprit finns i gemensamma utrymmen.
• Du checkar in via telefon/sms.
• I vår restaurang har vi placerat borden med större avstånd.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er