Just nu är det många som ringer till oss och vi har därför längre väntetider än normalt. Information från STF med anledning av coronaviruset hittar du här. Vi befinner oss i ett akut ekonomiskt läge och kämpar nu för att rädda vår 135-åriga förening. Läs här hur du kan hjälpa.

STF Borensberg/Göta kanal Vandrarhem

Mer om STF Borensberg/Göta kanal Vandrarhem

I Borensberg vid ett av Sveriges rikaste kräftfiskevatten ligger Glasbrukets Vandrarhem, ett klassiskt glasbruk som startade sin buteljtillverkning år 1900. Den unika sekelskiftesmiljön är återskapad och idag finns café och vandrarhem i de renoverade husen.

På vandrarhemmet finns cyklar, kajaker och kanoter att hyra och på kvällen kan du koppla av i den vedeldade bastun, med kanske ett dopp i Motala ström. I trädgården finns grillplats. Perfekt läge för konferens och grupper, med olika aktiviteter mitt i naturen längs Göta kanal. Här finns något för alla.

Vandrarhemmet fick en utmärkelse år 2005 för att vara det vandrarhem som är bäst på att inspirera gästerna till natur- och kulturupplevelser.

Receptionen
08:00-11:00, 16:00-18:00

Incheckning
16:00-18:00