STF Böda Vandrarhem

Mer om STF Böda Vandrarhem

I Böda bor du i mysiga stugor alldeles nära morgondopp och kustupplevelser. Här njuter du av havet vid en av Sveriges längsta och vackraste sandstränder. Eller upptäck stigar som tar dig till fantastiska platser som bara kan nås med cykel eller till fots.

Inom en kilometer från vandrarhemmet hittar du flera restauranger, ett hemtrevligt bageri och en mataffär.

Ekoparken i Bödaskogen bjuder in till rika lundar med gamla jätteekar och praktfulla orkidéer. Här finns också många välbevarade fornlämningar. Ön Blå Jungfrun är en annan sevärdhet som ligger avskilt i Kalmarsund. Ön har i långa tider varit landmärke för sjöfarare och lockat naturintresserade med säregen natur och isolerat läge. Dagsturer går från Byxelkrok.

Obligatorisk förbokning.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er