STF Blentarp Vandrarhem

Mer om STF Blentarp Vandrarhem

Vandra längst Skåneleden, cykla genom det vackra landskapet, bada, fiska eller besök små byar och slott runt om i Skåne. Här bor du nära naturen, med korta avstånd för dagsutflykter till exempelvis Lund, Malmö eller Ystad. Restaurang, café och affär med postservice ligger bara 600 meter bort och värdshus och bykrog inom 10-20 minuters gångväg.

På vandrarhemmet bor du i trevliga dubbelrum eller flerbäddsrum med utsikt mot byns vackra kyrka alternativt mot fält och skog. Vi har 18 rum med totalt 50 bäddar. Våra rum är möblerade med kombinationer av sköna resårmadrasser och våningssängar. Samtliga rum är bekvämt utrustade med handfat. Dam och herrtoaletter finns i nära anslutning till rummen. Rymliga duschutrymmen för damer respektive herrar finns på våningsplan 1.

Gästköket är rymligt med 2 separata arbetsplatser och har ett rymligt matrum i direkt anslutning, och på gräsmattan utanför finns gott plats för att njuta under varma dagar. Här kan du även grilla. TV finns i allmänna utrymmen.

Vårt vandrarhem passar bra för både kickoff, svensexa och möhippa, minikonferens eller för andra möten med cirka 10-12 personer. Vi har också ofta gäster på träningsläger och från föreningar av olika slag. Många grupper tycker det är en rolig aktivitet att laga mat tillsammans och vi hjälper gärna till med förslag och/eller inköp. Vill ni inte laga själva har vi flera samarbeten med lokala restauranger.

Anpassningar med anledning av Corona
För att du som gäst ska känna dig trygg när du kommer till oss i Coronatider har vi gjort nedanstående anpassningar i vår verksamhet. Denna information kan komma att uppdateras löpande.

• Vårt familjära boende ligger för sig och nära naturen.
• För att undvika trängsel har vi infört bokningsbart gästkök.
• Våra grillplatser är ett utomordentligt alternativ att laga mat vid.
• Vi har gott samarbete med de lokala restaurangerna där det finns uteplatser samt takeaway.
• Allmänna ytor rengörs regelbundet med desinfektionsmedel.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er