Läs mer om hur vi anpassar verksamheten under coronautbrottet här och hur du kan stötta STF här.

STF Blentarp Vandrarhem

Mer om STF Blentarp Vandrarhem

På vandrarhemmet bor du i trevliga dubbelrum eller flerbäddsrum med utsikt mot byns vackra kyrka alternativt mot fält och skog. Våra rum är möblerade med kombinationer av sköna resårmadrasser och våningssängar. Samtliga rum är bekvämt utrustade med handfat. Dam och herrtoaletter finns i nära anslutning till rummen. Rymliga duschutrymmen för damer respektive herrar finns på våningsplan 1.

Gästköket har ett rymligt matrum i direkt anslutning, och på gräsmattan utanför finns gott plats för att njuta under varma dagar. Här kan du även grilla. TV finns i allmänna utrymmen.

Här bor du nära naturen, och bekvämt vid vägen med korta avstånd för dagsutflykter till exempelvis Lund eller Ystad. Restaurang, café och affär med postservice ligger bara 600 meter bort. Värdshus och bykrog finns inom 10-20 minuters gångväg.

Anpassningar med anledning av Corona
För att du som gäst ska känna dig trygg när du kommer till oss i Coronatider har vi gjort nedanstående anpassningar i vår verksamhet. Denna information kan komma att uppdateras löpande.

• Vårt familjära boende ligger för sig och nära naturen.
• Numera ingår alltid slutstäd av rum.
• Vi har temporärt tagit bort vår populära frukostbuffé och ersatt den med frukostpåse som kan ätas i matsalen eller ute i vår härliga trädgård.
• För att undvika trängsel har vi infört bokningsbart gästkök.
• Våra grillplatser är ett utomordentligt alternativ att laga mat vid.
• Vi har gott samarbete med de lokala restaurangerna där det finns uteplatser samt takeaway.
• Allmänna ytor rengörs regelbundet med desinfektionsmedel.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er