STF Blåhammaren Fjällstation

Konferens

Välkommen på konferens hos oss på STF Jämtlandsfjällen – här bjuder vi på ostörda möten i väglöst land.

STF Jämtlandsfjällen består av fjällstationerna Storulvån, Blåhammaren, Sylarna och Helags samt ett antal fjällstugor. Vissa stationer ligger mycket tillgängligt och kan nås med bil medan andra nås via härliga vandringar, skidturer, snövessla eller skoter. Här samlas en skön blandning av skidalpinister, livsnjutare och fjällrävar, året om.

Njut av tystnaden, de vida vidderna med fjället och dess ständigt skiftande natur runt hörnet, måltider med lokalproducerade råvaror, ren luft och drickbart vatten direkt från jokken, trivsel och gemenskap i fantastiska miljöer. Vill du ha större utmaningar kan vi stoltsera med aktiviteter av vitt skilda slag, upplevelseturer, med eller utan guide. Kanske trivs du som bäst på skidor uppför Getryggen? På mountainbike vid Sylarna eller klättrandes på en klippa?
Här finns möjligheter för alla. Allt från små grupper som vill mötas ostört och njuta av miljön, till stora event med tältcamp och festarrangemang. Möten hos oss, långt bort från vardagen, skapar utrymme för kreativa tankar och nya samtalsämnen. Vi bjuder på upplevelser utöver det vanliga! Med era önskemål och vår kunskap sätter vi ihop skräddarsydda förslag. STF har verkat för unika möten, upptäckarlust och hållbar turism sedan 1885 – vi är bäst i Sverige på det vi gör!

Fjällstation och fjällstuga – är det någon skillnad?
För den som inte besökt en fjällstation eller en fjällstuga kan det vara svårt att veta vad man kan förvänta sig. I alla våra logialternativ, såväl stationer som stugor, sover ni i riktiga sängar med kudde, täcke och lakan. Rummen kan variera mellan dubbelrum med dusch/wc till 4-bäddsrum och sovsalar.

På en fjällstation är den tekniska standarden högre. Här finns det rinnande varmt och kallt vatten samt ström. Bastu med makalös vy över fjällen ger utrymme för avslappning och reflektion. Våra måltider produceras av underbara lokala läckerheter från hela Jämtland.

I en fjällstuga hämtar du vatten direkt ur fjällbäcken. Vi erbjuder det ultimata sättet att under trygga former komma verkligt nära inpå naturen. Vi lär oss och er hur man kan bo och leva bekvämt och avslappnat, trots – eller snarare tack vare – ganska enkla förutsättningar.

Att arbeta med lokalproducerade råvaror ligger oss varmt om hjärtat. Tillvägagångssättet varierar mellan stationerna. På Storulvån och Blåhammaren så lagas maten på Fjällstationen. Till de andra stationerna ordnar vi catering eller så låter ni måltiden bli en skön teambuilding-aktivitet där ni lagar mat tillsammans i självhushållet.

På alla våra stationer och stugor finns klart och friskt fjällvatten och på Storulvån och Blåhammaren erbjuder vi även ett brett urval av öl, vin och starkare drycker. På de övriga fjällstationerna så serverar vi gärna öl och vin till slutna sällskap i samband med måltider.

Vi ser fram mot att höra ifrån er så berättar vi mer!

fjallbokning@stfturist.se

Välkomna till oss på STF Jämtlandsfjällen

Fjällbokningen

010-190 2360 Vardagar kl 9-17