STF Blåhammaren Fjällstation

Boende

Våra rum
STF Blåhammaren Fjällstation har 64 bäddar. De är fördelade i två hus; huvudbyggnad och annex. I annexet finns ett självhushållskök, en toalett, ett torkrum samt förvaring för packning och skidor. I huvudbyggnaden hittar du restaurang med 75 sittplatser samt samlingsrum utanför reception med cirka 20 sittplatser. Här finns två toaletter, en bastu, omklädningsrum och duschar (fördelat på dam/herr) samt ett torkrum. Utanför annexet hittar du våra 4 utedass.

Bäddar i huvudbyggnaden
I anslutning till reception och samlingsrum finns ett 6-bäddsrum utan handfat. I gästkorridoren finns fyra 4-bäddsrum och sex stycken 2-bäddsrum. Alla de rummen har handfat och våningssäng. Sängkläder ingår inte utan vi rekommenderar att du tar med eget reselakan för att spara på miljö och transporter. Rummet städar du själv eller betalar för att få städat.

Bäddar i annex
I vårt annex finns ett 8-bäddsrum och ett 12-bäddsrum i anslutning till självhushållskök och toalett. Har du med dig din hund erbjuder vi tre olika rum för dig och din pälskling; ett 4-bäddsrum samt två 2-bäddsrum. Dessa rum har lägre standard än de i huvudbyggnaden. Inga handfat men egen ingång. Alla rum har våningssäng men sängkläder ingår inte utan vi rekommenderar att du tar med eget reselakan för att spara på miljö  och transporter. Städ ingår inte utan du städar själv alternativt betalar en avgift för att få det städat.

Tälta hos oss
På Blåhammaren finns gott om plats för dig som vill tälta. Mot en mindre avgift (115 kronor för medlemmar och 215 kronor för icke medlemmar) får du nyttja stationens alla faciliteter. Tältplats behöver inte bokas inte, men kom ihåg att förboka måltider om du vill äta på fjällstationen. Kommer du upp över dagen och vill äta medhavt fika kan du göra det i vårt självhushåll. Då betalar du dagavgift, 50 kronor.

Fjällbokningen

010-190 2360 Vardagar kl 9-14

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er