STF Björnlunda Vandrarhem

Tips

STF Björnlunda Vandrarhem är ett ställe för avkoppling och rekreation. Här kan du bara vara i den vackra ekparken. Känna historiens vingslag bland de vackra husen från 1700-talet. Och har du tur går det kor utanför fönstret när du vaknar!

Underhållning på hembygdsgården
Björnlunda hembygdsförening äger hembygdsgården som hör till STF Björnlunda Vandrarhem. De arrangerar  både midsommarfester och den populära Björnlundadagen som infaller lördagen efter midsommar. Här ges det även en del konserter under sommaren, så välkomna att fråga oss om aktuellt kalendarium under din vistelse hos oss.

Konst till morgonkaffet
Om du gillar att gå på utställning ska du passa på att äta frukost på hembygdsgårdens Café Lunden. Här äter du dagens första måltid omgiven av konst undertecknad olika utställare. Under juli månad har Café Lunden även öppet på söndagar kl 13-17.

Höj pulsen i det fria
Utanför hembygdsgården finns en härlig motionsrunda för dig som gärna ägnar dig åt pulshöjande aktiviteter. Missa inte heller den historiska cykel- och vandringsleden Eriksgatan som väntar just utanför vandrarhemmet. Vill du vandra på Sörmlandsleden når du den med bil eller cykel, 10-30 km bort beroende på var du startar din vandring.

Kvällsmys i Björnlunda
Inget besök i Björnlunda är komplett utan ett besök på Sternerborgs choklad där du kan njuta av chokladpraliner och hemmagjord glass. Urgott, och dessutom ett fint stopp innan kvällspromenaden till Skansberget för att insupa den fina utsikten.

Boka

Boka genom att kontakta STF Björnlunda Vandrarhem direkt.