STF Björnlunda Vandrarhem

Mer om STF Björnlunda Vandrarhem

Vandrarhemmet som öppnades 1938 vittnar om en annan tid och ett annat liv. Du bor på en historisk plats i en hembygdsgård och får uppleva ett annorlunda boende med herrskapsdass, soldattorp och storbondehemman.

På gården står sjutton hus, alla med sin unika historia. Här bor du i enkla och genuina pig- och drängrum i de gamla loftbodarna från 1700-talet. I dessa knuttimrade hus har du allt du behöver för en god natts sömn.

I vandrarhemmets omgivningar finns underbar natur och den historiska cykel- och vandringsleden Eriksgata. Om du bara vill stanna kvar på hembygdsgården finns det alla möjligheter för lek och avkoppling. Under juli månad håller Café Lunden öppet på söndagar kl 13-17. Slå dig ned på gräsmattan med en kaffe och goda bakverk från mormors receptsamling.

Reception
Receptionen är öppen för incheckning mellan kl 18-20.
Bokning före 1 juni maila till oss på: bokabjornlunda@gmail.com
Endast kontant betalning.

Service
Frukost beställes vid bokning. Affär, matservering, kiosk 1 km. Närhet till flera Sörmländska städer.

Se och göra
Cykel- och vandringsleden Eriksgatan. Minigolf, fotbollsplan, cykelturförslag. Sternersborgs choklad och glass. Härliga Sörmlandsleden når du med bil eller cykel, ca 10-30 km bort.

Boka

Boka genom att kontakta STF Björnlunda Vandrarhem direkt.