Just nu har vår fjällbokning och kundservice långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

STF Björkfors Vandrarhem

Mer om STF Björkfors Vandrarhem

Björksfors vandrarhem ligger vackert inbäddad i grönska mellan sjöarna Björken och Åsunden. Det pittoreska huset byggdes på 1800-talet och var länge en skola för ortens barn innan den helrenoverades till vandrarhem.

Här finns trivsamma enkel, dubbel- och familjerum och ett välutrustat kök för självhushåll. Vi har en barnvänlig trädgård med lekplats, grillplats och badminton för soliga sommardagar. Med vår kurs- och festbyggnad är vandrarhemmet också en bra mötesplats för grupper.

I omgivningen finns det flera naturreservat som är väl värda att upptäcka och det finns många utflyktsmål för vandringar och cykelutflykter. Hyr din kanadensare, kajak eller cyklar hos oss. Sjön Åsunden har omedelbar förbindelse med Kinda Kanal och är perfekt för att paddla eller cykla runt. Barnvänlig badplats med sommarcafé finns inom gångavstånd. Här kan du njuta av den vackra naturen och göra fina utflykter. Vi har mycket att bjuda och hjälper dig gärna med all information.

Sommartid (vår och höst) hos oss:
• Kanot- och kajakuthyrning
• Kurs-/fest och konferensbyggnad (60 pers)
• Skattjakt, GEO Cashing
• Cykeluthyrning och turer. Sverigeleden går förbi vandrarhemmet.
• Sportfiske (roddbåt)
• Astrid Lindgrens Värld (50 min)
• Golfbanor (Kisa, Åtvidaberg, Västervik, Linköping)
•Trollegator, Sveriges största urbergsgrotta. Kryp runt med ficklampa i de smala gångarna. En spännande och annorlunda upplevelse!

Vintertid hos oss:
•Skidanläggning Tolvmannabacken i Kisa
•Längdspår
•Långfärdskridskor

Obligatorisk förbokning hela året.

Hjärtligt välkommen!

Anpassningar med anledning av Corona
För att du som gäst ska känna dig trygg när du kommer till oss i Coronatider har vi gjort nedanstående anpassningar i vår verksamhet. Denna information kan komma att uppdateras löpande.

• Vår frukostservering anpassas efter antal gäster.
• Städning av gemensamma utrymmen sker minst två gånger dagligen.
• Egentid i gästkök kan bokas.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er