STF Björkfors Vandrarhem

Mer om STF Björkfors Vandrarhem

Björksfors vandrarhem ligger vackert inbäddad i grönska mellan sjöarna Björken och Åsunden. Det pittoreska huset byggdes på 1800-talet och var länge en skola för ortens barn innan den helrenoverades till vandrarhem.

Här finns trivsamma enkel, dubbel- och familjerum och ett välutrustat kök för självhushåll. Vi har en barnvänlig trädgård med lekplats, grillplats och badminton för soliga sommardagar. Med vår kurs- och festbyggnad är vandrarhemmet också en bra mötesplats för grupper.

I omgivningen finns det flera naturreservat som är väl värda att upptäcka och det finns många utflyktsmål för vandringar och cykelutflykter. Hyr din kanadensare, kajak eller cyklar hos oss. Sjön Åsunden har omedelbar förbindelse med Kinda Kanal och är perfekt för att paddla eller cykla runt. Barnvänlig badplats med sommarcafé finns inom gångavstånd. Här kan du njuta av den vackra naturen och göra fina utflykter. Vi har mycket att bjuda och hjälper dig gärna med all information.

Sommartid (vår och höst) hos oss:
• Kanot- och kajakuthyrning
• Kurs-/fest och konferensbyggnad (60 pers)
• Skattjakt, GEO Cashing
• Cykeluthyrning och turer. Sverigeleden går förbi vandrarhemmet.
• Sportfiske (roddbåt)
• Astrid Lindgrens Värld (50 min)
• Golfbanor (Kisa, Åtvidaberg, Västervik, Linköping)
•Trollegator, Sveriges största urbergsgrotta. Kryp runt med ficklampa i de smala gångarna. En spännande och annorlunda upplevelse!

Vintertid hos oss:
•Skidanläggning Tolvmannabacken i Kisa
•Längdspår
•Långfärdskridskor

Obligatorisk förbokning hela året.

Hjärtligt välkommen!

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

RÖSTA PÅ DIN FAVORIT OCH VINN EN ÖVERNATTNING

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2019, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här