Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

STF Bengtsfors Gammelgården Vandrarhem

Mer om STF Bengtsfors Gammelgården Vandrarhem

I hjärtat av det natursköna och sjörika Dalsland ligger Bengtsfors. Med Dalslands Kanal som självklar genomfartsled är området ett eldorado för kanotister och fiskeintresserade. Milsvid utsikt omger vandrarhemmet och dess anrika byggnader.

Vandrarhemmet, som är en del av Gammelgårdens hembygdsmuseum, ligger på Majberget, Dalslands största friluftsmuseum. Anläggningen består av ett tjugotal gamla hus som flyttats till Majberget. Här bor du i Herrgården, Gamla boningshuset, Stolpboden eller Härbret - i dubbelrum eller flerbäddsrum med tillgång till kök för självhushåll.

Nya fina resårmadrasser i alla sängar.
Rökfritt.
Rymliga familjerum.
Barnvänligt.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er