STF Bengtsfors Vandrarhem

Mer om STF Bengtsfors Vandrarhem

I hjärtat av det natursköna och sjörika Dalsland ligger Bengtsfors. Med Dalslands Kanal som självklar genomfartsled är området ett eldorado för kanotister och fiskeintresserade. Milsvid utsikt omger vandrarhemmet och dess anrika byggnader.

Vandrarhemmet, som är en del av Gammelgårdens hembygdsmuseum, ligger på Majberget, Dalslands största friluftsmuseum. Anläggningen består av ett tjugotal gamla hus som flyttats till Majberget. Här bor du i Herrgården, Gamla boningshuset, Stolpboden eller Härbret - i dubbelrum eller flerbäddsrum med tillgång till kök för självhushåll.

Nya fina resårmadrasser i alla sängar.
Rökfritt.
Rymliga familjerum.
Barnvänligt.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er