STF Baggå Skola Bed and Breakfast

Mer om STF Baggå Skola Bed and Breakfast

Baggå Skola Bed and Breakfast är ett litet personligt BnB inhyst i en skolbyggnad från 1800-talet, cirka nio kilometer utanför Skinnskatteberg i norra Västmanland, på gränsen till Dalarna. Baggå blev by redan på 1500-talet och hade länge både bruk, smedja, kvarn och mejeri. Nuförtiden får man leta i buskarna efter de gamla industrilämningarna. Lanthandeln och bensinstationen stängde för länge sedan, men det är nära till lilla samhället Skinnskatteberg, där man kan köpa förnödenheter.

Amy och Tomas heter vi som driver Baggå Skola BnB & Café sedan många år. Vi blev kära i byggnaden och den trolska omgivningen i Hedströmsdalen när vi flyttade hem från utlandet. Nu har vi förvandlat de gamla salarna till ett BnB & café och i ladan har vi öppnat en liten återbruksbutik. När du bor på Baggå Skola BnB får du starkt kaffe, hemlagad yoghurt och nybakat bröd till frukost året runt. Vår storlek gör oss också till ett populärt val för mindre grupper och familjeträffar – där man kan hyra hela huset för ändamål såsom företagskonferenser, svensexor, familjefester eller annat roligt.

Lilla byn Baggå är en samling gårdar i en vacker dalgång med blandad ängs- och skogsmark bredvid en slingrande å. Här finns tystnaden, den friska luften och de härliga naturupplevelserna. På Baggå Skola BnB bor du bekvämt i personligt inredda rum och med ett varmt bemötande. Kom och njut av tystnaden, den omslutande vildmarken och den genuint lagade maten.

Varmt välkomna till Baggå Skola!

/Amy och Tomas med familj

Incheckning sker närhelst efter kl. 15 och utcheckning senast kl. 11.