STF Baggå Skola Bed and Breakfast

Boende

Baggå Skola Bed and Breakfast består av fyra nyrenoverade dubbelrum med delad wc & dusch. Rummen har vackra gamla trägolv med pampig takhöjd och personlig möblering. Som vardagsrum har du som gäst en magnifik gammal skolsal där du kan läsa en bok, ta en kopp te eller umgås med andra gäster eller medresenärer. Den stora salen fungerar även som café på lördagar och söndagar under maj-oktober.

Som BnB-gäst kan du i regel beställa alla måltider hos oss, året runt. De fyra rummen delar även ett litet gästpentry som innehåller mikro, kokplatta, kyl & frys, diskbänk, tallrikar och bestick.

Baggå Skola BnB tillåter husdjur mot en avgift. På baksidan finns några mysiga caféplatser både under krikonträdet och nere vid Hedströmmen (maj-oktober). Vi rekommenderar ett morgondopp i ån både sommar och vinter.

I den angränsande ladan finns cykelboden där man kan låna cyklar, skidor eller snöskor samt den kreativa återbruksbutiken med inredningsdetaljer och konstverk av lokala konstnärer.