STF Backlunds Bed and Breakfast

Mer om STF Backlunds Bed and Breakfast

Vikarbyn ligger på slutningen med en mäktig utsikt ner mot sjön Siljan. Vikarbyn har en fin gammal bykärna med kulturhistorisk bebyggelse omringad av skog och ängar. Området, med sin speciella natur, erbjuder idag ett stort utbud av natur- och kulturupplevelser. Vi guidar dig gärna till våra smultronställen och till den unika dalakulturen.

Vi som driver Backlunds heter Lasse och Marie. Lasse är född och uppvuxen i övre Gärdsjö, en mil norr om Rättvik. Marie är uppvuxen i Vikarbyn på Karnesgården, som ligger nere i ”gamla byn”, så vi är båda härifrån och brinner för vår bygd.

Vi är ett litet familjeföretag som startade 2001 med att hyra ut vårt Dalarum i vårt hem. Sedan dess har verksamheten succesivt vuxit och efter kontinuerliga renoveringar har vårt bed and breakfast idag 13 ljusa och personligt inredda rum med totalt 34 bäddar. Vårt mål är att ni ska ha en härlig vistelse hos oss och komma hem utvilade, fyllda med frisk luft i lungorna och vackra minnen från vår spännande kultur och natur.

Varmt välkomna till Vikarbyn och till oss på Backlunds Bed and Breakfast!

/Marie och Lasse