STF Backåkra Vandrarhem

Mer om STF Backåkra Vandrarhem

Hjärtligt välkommen till Backåkra Vandrarhem och härliga Österlen! Hos oss är det lätt att känna sig som hemma. Du bor i vacker miljö nära långa sandstränder, det glittrande havet och Österlens många smultronställen.

Du bor i ett område som är känt för sin skönhet. Här möts de tre naturreservaten Backåkra, Hagestad och Sandhammaren, och här finns en av Sveriges vackraste sandstränder känd för sina vita sanddyner. Här har du nära till mytomspunna Ales stenar och den medeltida borgen Glimmingehus. I denna fantastiska natur samlar du nya krafter genom att uppleva skönheten och stillheten. Eller utforskar omgivningarna till fots eller cykel.

På Backåkra finns ingen lyx eller dyr design. Istället har vi skapat en stämningsfull känsla med hjälp av loppisfynd och återanvända möbler. Det är detaljerna som gör den inbjudande helheten på vandrarhemmet. Här finns trevliga och fräscha rum i olika storlekar, välutrustade kök och en stor, härlig trädgård. Om du vill minska på packningen kan du hyra lakan här, och du har även tillgång till tvättmaskin och torktumlare. Observera att vissa rum ligger på andra våningen i huvudbyggnaden. Man måste alltså gå uppför en trappa för att komma till dem. Meddela oss om detta innebär några problem. Vår härliga frukostbuffé finns att beställa i perioden 22/6-13/8. Observera att det inte finns tillgång till wifi på vandrarhemmet.

Reception
15/6-17/8 öppen dagligen kl 9-11 och 17-19. Övrig tid enligt telefonsvarare.

Incheckning
Kl 17-19
Receptionens öppettider är 17-19 (check-in). Vid ankomst senare än kl 18 måste detta meddelas. Efter överenskommelse kan nycklar hängas ut vid ankomst senare än klockan 19.

Utcheckning
Senast klockan 11.

Öppet för enskilda gäster under Kristi himmelfärdshelgen samt 1/6-19/8. Förbokning rekommenderas alltid.

Vandrarhemmet passar även utmärkt för föreningar, släktträffar, konferenser och liknande. Vi har öppet för grupper mot förbokning 1/5-30/6 samt 8/8-30/9.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er