STF Aurora Mountain Lodge

Mer om STF Aurora Mountain Lodge

Aurora Mountain Lodge ligger i ett lågfjällsområde i Lappland. Det unika läget är perfekt för den som vill uppleva vildmarken och ändå bo bekvämt. Lannavaara är en liten by vid Lainioälven, 200 km norr om polcirkeln. I den lilla byn finns endast 80 invånare och huvudnäringen är renskötsel.

Vi bjuder in dig till att besöka oss och lära dig mer om Lappland. Följ med våra kunniga guider och upplev allt som norra Sverige har att erbjuda. Vi vill att varje gäst ska få en unik upplevelse och ett minne för livet. Hjärtat i verksamheten, förutom vår fina personal och unika natur, har alltid varit våra älskade hundar. Vi har över 70 arbetande slädhundar.

Vi erbjuder äventyr året om. Gör en vandring och upplev midnattssolen under sommaren eller norrskenet under vintern.

Följ med oss på ett unikt äventyr i norra Sverige vildmark. Kom som en gäst – åk som en vän.

Johan & Sara Väisänen

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er