Läs mer om hur vi anpassar verksamheten under coronautbrottet här och hur du kan stötta STF här.

STF Arlanda/Jumbo Stay

Mer om STF Arlanda/Jumbo Stay

Bo på ett riktigt flygplan, nära till verkliga avgångar i ett flygplans naturliga miljö. På Jumbo Stay bor du faktiskt på en ombyggd 747-200 Jumbo Jet med utsikt över landningsbanorna och en kort promenad till Arlandas incheckning.

Välj mellan att bo i fräscha trebäddsrum med dusch och toalett i korridoren eller i lyxsviten i den ombyggda cockpiten med panoramavy över flygplatsen. Hos Jumbo Hostel får du garanterat en unik och annorlunda upplevelse till ett bra pris.

Flygplanet är en uttjänad 747-200 Jumbo Jet som ursprungligen byggdes för Singapore Airlines 1976. Det slutade sina dagar hos svenska Transjet 2002 efter att ha flugit för ett flertal olika flygbolag, däribland legendariska Pan Am. Nu är de 450 flygstolarna borta, och vandrarhemmets rum uppbyggda, isolerade, målade och inredda.

I vårt café kan du köpa kaffe, te, glass, läsk m.m. För den lite mer matsugna har vi goda färdigrätter att värma i micro samt fräscha sallader och smörgåsar. Cafét är öppet för alla nattgäster liksom dagbesökare. Ett cafébesök är ett ypperligt tillfälle att lära sig lite om Jumbo Jetens historia och hisnande konstruktion och storlek. I cafét har vi en souvenirbutik där du kan köpa t-shirts, kepsar och annat.

Frukost serveras mellan 3:00 och 7:30

Vid infarten till Arlanda ligger nu vandrarhemmet som ett spektakulärt landmärke och en portal till flygplatsen. Närmre flygplatsen kan man knappast bo. Jumbo Stay ligger bara tio minuters promenadväg från incheckningsdisken, och inom en halvtimmes bilfärd finns Stockholms, Uppsalas och Sigtunas kulturskatter.

Receptionen är bemannad dygnet runt. Lakan och handduk ingår. Gratis flygplatsbuss.

Om du önskar checka in vid annan tidpunkt än ordinarie incheckningstid måste du kontakta oss före ankomst.

Gästen ska vara över 18 år eller i målsmans sällskap och alla betalar vid incheckning.

Dagrum
Dagrum finns att hyra kl 08.00-16.00. Dagrum kan endast bokas på plats, via telefon 08-593 604 00 eller per mail booking@jumbohostel.com

Anpassningar med anledning av Corona
För att du som gäst ska känna dig trygg när du kommer till oss i Coronatider har vi gjort nedanstående anpassningar i vår verksamhet. Denna information kan komma att uppdateras löpande.

• Tagit bort sovsalar så att man endast bor i eget rum
• Ökat städning och spritar av allmänna ytor
• Ingen frukostbuffé utan endast kaffe/te och färdigpackad macka
• Vi flyttar i möjligaste mån gäster till rum med egen dusch och toalett