STF Arlanda/Jumbo Stay

Välkommen till ett av världens coolaste vandrarhem. Här kan du tillbringa natten ombord på en äkta jumbojet – på marken! På Jumbo Stay bor du på en ombyggd 747-200 Jumbo Jet med utsikt över landningsbanorna och en kort promenad till Arlandas incheckning.

Telefon: +46-859360400
E-post: booking@jumbostay.com
Antal rum: 29
Antal bäddar: 76-100
Adress: Jumbovägen 4, 190 47 Stockholm Arlanda
Öppettider: 2019: 1/1-31/12 2020: 1/1-31/12
Incheckning (tidigast): 16:00
Utcheckning (senast): 10:00
Öppettider (reception): Lördag, söndag och måndag:15:00-8:00. Tisdag till och med fredag: 12:00-8:00

Vår service

• Butik
  • Familjerum
  • Frukost året runt
  • Restaurang året runt
  • Tillgänglighetsanpassad
  • Wifi
Läs mer om service
  • Butik

Proviant och/eller friluftsutrustning finns till försäljning. Sortiment varierar. Upptäck utbudet i våra fjällstugor här.

• Familjerum

Rum med minst 4 bäddar i samma rum.

• Frukost året runt

Frukost finns att köpa året runt.

• Restaurang året runt

Boendets restaurang är öppen året runt.

• Tillgänglighetsanpassad

Boendet följer de riktlinjer som tidigare fanns rekommenderade av organisationen DHR. DHR arbetar inte längre med denna typ av riktlinjer vilket gör att vi inom STF håller på att arbeta fram en egen standard för tillgänglighetsanpassning som tydligt visar dig som gäst vad du kan förvänta dig av ett tillgänglighetsanpassat boende inom STF. Tills dess att vi är klara med de nya riktlinjerna rekommenderar vi dig att ta direktkontakt med boendet för att säkerställa att tillgängligheten stämmer överens med dina behov.

• Wifi

Wifi i allmänna lokaler och/eller på rummet.

Hållbarhet

Hållbarhetslöftet
Läs mer om hållbarhet
  • Hållbarhetslöftet

Anläggningen har avgett STFs Hållbarhetslöfte om att arbeta hållbart i den dagliga driften.

Följ STF Arlanda/Jumbo Stay

Mer om Boende i stadsmiljö

Sverige har fler än 130 städer, var och en med sin alldeles egna prägel. Upplev något nytt, promenera andra gator än hemma och utforska små till stora pärlor - kanske precis i ditt närområde. Den bästa resan är inte alltid den längsta.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er