STF Arkösund Sköldviks Vandrarhem

Mer om STF Arkösund Sköldviks Vandrarhem

Vandrarhemmets ursprungliga byggnader från krigsåret 1939 har en autentisk miljö och är belägna alldeles vid stranden på spetsen av Vikbolandet. Från terrassen kan du se Kung Waldemars segelled. Då låg 600 fartyg för ankar men idag är det betydligt lugnare ute på leden. Nu njuter vi av den rofyllda utsikten över ett glittrande hav. Stranden är långgrund och lämpar sig väl för alla som vill bada, sola eller bara njuta i skuggan under en vindpinad kusttall.

Hos oss bor du i trevliga rum med en till fyra bäddar, eller i de mysiga stugorna som inrymmer två bäddar vardera. Familjen Skölds Kavaljersflygel, som består av ett stort rum med plats upp till 10 personer, passar perfekt för kompisgänget eller storfamiljen. Om du inte vill ta med egna lakan kan du hyra det av oss. Vi städar gärna mot en extra kostnad och ordnar din frukost.

Frukost serveras året runt, och under juli månad finns även en populär strandkrog som lockar med allt från fika och smörgåsar till varm mat. Öppettiderna kan variera, så stäm av med oss hur det ser ut just när du önskar komma. Vi värnar om det lokala och serverar gärna från traktens egna skafferier. Krogen har fullständiga rättigheter. För grupper ordnar vi mot förbeställning mat året runt.

Varmt välkomna till oss!

Eva och Krister Hellström

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er