STF Arholma/Bull-August gård

Mer om STF Arholma/Bull-August gård

Vandrarhemmet ligger centralt på ön Arholma, längs den södra byvägen, nära till både service och aktiviteter.

På Bull-August gård finns 14 rum med totalt 32 bäddar fördelade på Boningshuset, en Bagarstuga och Gårdslängan.
Boningshuset, som är öppet året runt, har 10 bäddar. På bottenvåningen finns förutom gemensamt kök, ett vardagsrum med TV och sällskapsspel samt en öppen brasa för kvällsmys. Även Bagarstugan (2 bäddar) är öppen året runt och har ett mindre kök samt en Roslagskamin i storstugan.

Samtliga rum på Bull-August gård har bekväma resårmadrasser. Gemensamma toaletter och duschar finns i Gårdslängan.

På Bull-August gård har du tillgång till en stor, barnvänlig trädgård som passar perfekt för grill, skönt häng och lek i sommarkvällen. I Gårdslängan, som är öppen under sommarsäsongen, har de flesta av rummen en egen dörr direkt ut i trädgården. Där finns också ett större gemensamt kök.
Gårdslängan var en gång gårdens uthuslänga och i det gamla Lidret med vackra timmerväggar finns gemensam plats med bord och stolar för ungefär 25 personer. Där finns infravärme för kyliga sommarkvällar, men för övrigt ej uppvärmt.

För större grupper som vill äta och umgås tillsammans, rekommenderar vi att kombinera boendet på Bull-August med Österhamns pensionat som kan erbjuda måltider för olika tillfällen i den vackra matsalen med plats för upp till 50 personer. Pensionatet, som ligger 5 minuters promenad från Bull-August gård, är uppskattat för fester och sammankomster och används också för helgkurser och konferenser. Maten som serveras lagas från grunden, ofta med lokala råvaror och med möjlighet att erbjuda menyer efter önskemål.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er