STF Åre/Södergården Vandrarhem

Mer om STF Åre/Södergården Vandrarhem

STF Åre/Södergården har ett fantastiskt läge i en ren och naturskön miljö. Du har nära till det mesta du kan tänkas behöva under en semester i svenska fjället. In till Åre by tar det endast tio minuter med bil. Vill du hellre åka kollektiv finns en busshållplats 200 meter från gården. Vandrarhemmet har 21 rum varav fyra trebäddsrum och sjutton dubbelrum. Två av rummen är avsatta för att vara garanterat fria från pälsdjursallergen. Här finns även ett sällskapsrum, tv-rum, lekrum, ungdomsrum och bastu samt parkeringsplatser med eluttag.

På SF Åre/Södergården får du en lugn och skön vistelse i en rogivande miljö. Vill du ha en lite mer fartfylld semester finns det massor att göra, bara ett stenkast från gården. Här finns det intressanta och spännande upplevelser i form av vandring, skidåkning och allt det fantastiska som Jämtlandsfjällen har att bjuda på.

När du bokar boende på STF Åre/Södergården blir du automatiskt medlem i Astma- och Allergiförbundet om du inte redan är det. Det kostar inget extra och är obligatoriskt för alla. Vi måste få samtliga gästers namn, adress och personnummer för att kunna registrera medlemskapet. Du får ett separat informationsmail efter det att du gjort din bokning.

Läs mer om Astma- och Allergiförbundet på www.astmaoallergiforbundet.se

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

RÖSTA PÅ DIN FAVORIT OCH VINN EN ÖVERNATTNING

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2019, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här