STF Arctic River Lodge

Mer om STF Arctic River Lodge

Välkommen till vår del av paradiset! Tallhedar, sjöar och älvar skapar en unik vildmark. Låt oss visa vad som gör vår del av Norrbotten så magisk och speciell.

Artic River Lodge ligger i Tärendö, 80 km norr om polcirkeln. Det är känt för sitt vackra läge omgivet av älvar. Lodgen har alla faciliteter du behöver för att njuta av det bästa Lappland har att erbjuda. Arctic River Lodge erbjuder en mer lyxig men ändå avslappnad miljö för dem som letar efter något lite mer extra på sin semester. Trevliga mysiga rum, en avslappnad lounge med öppen spis och en stor bastu och relaxavdelning inne i byggnaden. Bredvid hotellet har vi en nybyggd husky kennel med över 80 hundar.

I restaurangen kan du avnjuta mat tillagade med lokala råvaror och vin från vår egen vinkällare. Våra guider erbjuder många spännande aktiviteter. Följ med på några fantastiska äventyr i ett underbart landskap året runt. Vi vill att varje gäst ska få en unik upplevelse och ett minne för livet. Hjärtat i verksamheten, förutom vår fina personal och unika natur, har alltid varit våra älskade hundar.

Vi erbjuder äventyr året om. Hyr en sup-board eller kajak på sommaren eller följ med på en hundspannstur längs samma älv på vintern. Gör en vandring och upplev midnattssolen under sommaren eller norrskenet under vintern.
Observera att vi under 2021 öppnar upp för enskilda gäster först den 1 september. Bokningen är öppen redan nu så du kan säkra din plats hos oss i höst och vinter.
Vi välkomnar dock förbokade grupper hela året, så kontakta oss gärna för offert och bokning. Det går bra att använda Gruppförfrågan här intill.

Följ med oss på ett unikt äventyr i norra Sverige vildmark. Kom som en gäst – åk som en vän.

Johan & Sara Väisänen

Anpassningar med anledning av Corona
För att du som gäst ska känna dig trygg när du kommer till oss i Coronatider har vi gjort nedanstående anpassningar i vår verksamhet. Denna information kan komma att uppdateras löpande.

• Vi följer Folkhälsomyndighetens råd om covid-19 för att göra det så säkert som möjligt för våra gäster och vår personal.
• Vi följer utvecklingen och anpassar vårt arbetssätt, såsom städrutiner, rutiner vid transport och rutiner på våra turer.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er